Universitatea Viitorului şi modernizarea mea…(Hai s-o încercăm şi pe asta)

Din ciclul… hai să o încercăm şi pe asta, Guvernul Romaniei are în lucru un proiect intitulat “Universitatea VIitorului”. Dacă şefii de la ministere vor fi de acord, langa marile oraşe-centre universitare, vor fi constuite campusuri universitare de sute de hectare, pentru aproximativ 100.000 de studenti din fiecare regiune.

Primul proiect de acest gen se doreşte a fi demarat lângă Bucureşti, la 10-15 kilometri. Orasul-universitar se va intinde pe 600 de hectare si va cuprinde sali de curs, centre culturale, sportive si medicale. Construcţia unor astfel de centre, este motivată de creşterea mare a numărului de studenţi.

Este şi o problemă, cel puţin pentru mine. Guvernul estimează că un astfel de oraş va putea fi contruit în şase-zece ani. Dar, cum toţi ştim modul în care se mişcă lucrurile în România, mă îndoiesc de faptul că ai mei copilaşi, vor putea învăţa în astfel de centre…

Şi atunci…mă ia o melancolie… După ce am plecat de la grădiniţă, au fost înlocuite jucăriile grele, de lemn, cu piese lego de toate culori. Erau şi cărţi de colorat pentru toţi şi doamna educatoare nu mai era nevoită să facă un xerox la geam, când era soare, pentru ca noi să putem colora. În clasa I, mă întorceam să mă joc şi eu cu noile jucării de la grădiniţă…

Când am urcat mai sus, spre generală, s-au schimbat lucrurile şi la ciclul primar… S-au modernizat toate… dar eu urcasem mai sus. În fine, când am plecat la liceu, s-au introdus şi în generala mea  ore de calculator… Asta e… le-am pierdut şi pe astea.

Nici în liceu nu am dus-o prea bine… Am probat toate sălile cu frig şi banci stricate, mâzgâlite şi aduse….de la şcoala mea generală (am găsit o astfel de bancă pe care scrisesem poezii la sfârşitul clasei a VIII-a…. Era într-o sală de clasă de la Ghica, liceul din Dorohoi unde am învăţat). Când am plecat eu din liceul ala (devenit şi colegiu), s-au pus termopane şi acoperiş nou. Ca sa nu mai spun că s-au reparat şi strazile în oraş. Dar eu eram la Iaşi deja. la facultate. Am pierdut-o şi pe asta.

În Iaşi, la facultate…. Cuza e într-o continuă renovare, aşa ca… găurile din gemurile din E aduc frig până şi în orele ţinute în Gaudeamus… asta era în anul I… În anul II… a mai ieşit soarele. Oricum, ştiu că după ce voi termina facultate, se vor termina şi renovările. Nu ştiu ce va fi la master… insă copilaria mea am tot aşteptat să se schimbe lucrurile…. Asta am făcut şi la liceu, asta am făcut şi în facultate. Şi sincer, nu mi-a părut foarte rău, măcar nu m-am plictisit şi m-am bucurat de “nemodernizarea” din satul meu… Semana cu locurile de la oraş unde incercam să mă “culturalizez”…

Dragă Guvernule,

Modulul pedagogic nu am de gând să îl fac, aşa că nu pot aspira să predau macar, într-un campus din acela pe care te lauzi că o să îl construieşti. Şi oricum, o să îmi fie dor de Iaşul ala plin de studenţi. Dacă am merge într-un oraş universitar contruit lângă Iaşi, s-ar pierde mirosul de cultură, de tradiţie, de vechi…dar de frumos.


Cu gânduri de statornicie şi…sărăcie (nu ştiu dacă e o sărăcie modernă sau nu….),

O studentă în curs de plecare să verifice modernizarea altora. Revin.

One thought on “Universitatea Viitorului şi modernizarea mea…(Hai s-o încercăm şi pe asta)

Leave a Reply

