Campanie pentru promovarea visului romanesc

Am citit de dimineata un post despre o campanie pentru cunoasterea romanilor din strainatate (www.adcritics.ro). “Agentia pentru Strategii Guvernamentale lanseaza Campania de Comunicare Romani in Europa,  campanie care isi propune sa prezinte o oferta informationala alternativa la discursul mediatic emotional generat de actele infractionale comise de unii cetateni de origine romana din Spania” se precizeaza in comunicatul emis de Guvernul Romaniei. conducerea ASG considera ca solutia pentru rezolvarea problemei este cunoasterea Romaniei, a romanilor. Sloganul campaniei: “Hola, soy Rumano”. Campania urmeaza sa fie sustinuta de o serie de personalitati spaniole care vor prezenta povesti de succes ale romanilor din Spania.

Toate bune si frumoase pana aici si de altfel, laudabil gestul. Insa…cand ajungi intr-un loc und sunt romani si incerci sa ii observi in toate mediile, situatia e putin diferita si iti dai seama ca romanii au o problema de cunoastere a romanilor si a Romaniei, si nu spaniolii. Romanii au incetat sa mai viseze aici, se complac in a munci fara a se mai gandi la nimic. Romania e undeva la peste 3000 de km si daca ai pe cineva in tara, mai dai cate un telefon din cand in cand.

Plimbandu-ma cu Laura prin oras, am observat ca romanii sunt reticenti si indignati cand aud vorbindu-se in romaneste pe strada. Ca sa nu mai spun ce frumos am fost tratate de muncitorii romani din universitate. Romanilor le este rusine uneori ca sunt romani si e pacat. Unii dintre ei duc o viata frumoasa, au familii unite si copii care le iau premiile spaniolilor la scoala. Fetele romance sunt superbe, baietii atragatori. Insa…speranta pare sa fie tot mai mica si greutatile tot mai mari.

Unii dintre ei se gandesc la intoarcerea in tara insa nu stiu ce ar putea face in Romania. S-au obisnuit cu un stil aici, au prieteni in strainatate si familia pe aproape.

Nu stiu daca Guvernul stie ce cred romanii din Spania despre campania “Hola, soy Rumano”. Probabil autoritatile au studiat problema. Insa… nu stiu care este problema cu adevarat.

Stiu ca nu toti spaniolii sunt ca profesorii din universitatea care spun ca le place Brasovul sau care te intreaba cum se spune la cate un lucru in romana. Stiu insa ca nu toti romanii sunt ca muncitorii care s-au mirat ca am ajuns la studii in strainatate. Stiu ca nu toti italienii sunt ca italianul Erasmus care confunda romanii cu rromii.

Bon dia, Jo soc rumanesa! Asa ar suna sloganul in catalana. Mi-ar fi placut mai mult ca in slogan sa fie o combinatie de cuvinte in care macar un singur cuvant sa fie din limba romana. Salut, sunt roman!


Advertisements

One thought on “Campanie pentru promovarea visului romanesc

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s