Inca mai cred in “eurocuci”!

Economie… bursa… euro… lei… multi lei si alte fiare economice. Cam asta citesc in ultimul timp in mai toate publicatiile de profil. Insa astazi am mai aflat un lucru. Ziarul Financiar mi-a confirmat: daca as lucra in locul in care m-am nascut, as fi printre cei mai prost-platiti romani.

Intr-o analiza facuta de Mercer se arata ca salariul mediu brut lunar al bucurestenilor este de 1500 de euro, in timp ce salariatii romani din Dorohoi (da da da… acolo, printre brazi si saracie am vazut lumina) nu primesc decat in jur de 600 de euro. Pentru doritorii de informatii suplimentare, mai precizez ca studiul a fost realizat pe un esantion de 124 companii si ca 90% dintre acesta sunt… multinationale! In concluzie: daca vin strainii si lucram pentru ei, avem sanse sa castigam destul de bine. Daca stii un pic de info (ceva mai mult ASP, .NET, C#), ceva management si stai prin Capitala, esti un om fericit si fara griji.

Insa, daca iti vine dorul de casa si ai vrea sa te intorci in locul natal, se pare ca nu ai nicio posibilitate, cel putin in Moldova si in special in judetul Botosani. As vrea si eu sa fi facut informatica sau economie, sa am si eu sanse la un loc de munca bine-platit. Insa… am venit la Litere si ma complic cu limbi straine si cu sentimente la fel. Daca as fi avut un calculator cand mi-a fost atat de necesar? Daca visam mai mult? Daca…

Mi-as dori ca angajatorul meu sa imi dea mai mult ca sa nu plec de la el (da, se mai procedeaza si asa in unele domenii). Mi-as dori ca si ai mei dragi “familiari” sa se intoarca acasa, in Dorohoi si sa incerce sa caute aici salarii de peste 1500 de euro. Mi-as dori un loc de munca care sa ma reprezinte. Atunci as da randament si mi-as gasi drumul.

Pana atunci inca sunt in cautare. Si am mult de mers pana la destinatie. Si daca voi afla ca acolo unde am ajuns e mai ieftin decat de unde am plecat? Sau daca voi fi eu mai scumpa?  Inca mai am intrebari legate de oferte, contraoferte si dobanzi. Banca sperantelor mele nu a dat faliment. Asteapta sa isi revina bursa si sa cante cucul melodii cu multi euro si in Dorohoi. Da… inca mai cred in eurocuci!

One thought on “Inca mai cred in “eurocuci”!

  1. Nu ar trebui sa crezi asta… daca stii putin mai mult asp.net si te muti in bucuresti ai de asemenea si cheltuieli mai mare… chiar recent am aflat de la un prieten ca platesc 500 de euro cazare in bucuresti pentru ca are ambitia sa traiasca intr-o casa care arata cat de cat omeneste

Leave a Reply

