“Gospel is Life” cand le place catalanilor spaniola

Lleida, 19 octombrie. Mare concert de muzica Gospel. In toate pliantele s-a anuntat ca cei 100 de muzicieni vor canta in catalana si castellana. Fiindca nu mai auzisem niciodata un astfel de Gospel, m-am gandit sa incerc. Nu mi-a fost greu sa gasesc locul in care se desfasura concertul, insa mare mi-a fost mirarea cand am vazut o coada imensa care se intindea pe mai multe sute de metri. Aproximativ 2000 de catalani doritori de muzica asteptau. (Si biletul era gratis).

God/Deu/Dios

La catalani coada si puntualitatea nu dureaza mult. Asa ca am reusit sa intram in sala pe la 19, insa concertul a inceput dupa aproximativ o ora. Uitandu-ma in pliantul pe care l-am primit la intrare, am observat ca titlurile pieselor erau scrise in engleza, apoi ceva mai mic in catala si ceva si mai mic in castellana. “You are God” era pentru catalani “Tu ets Deu” si pentru spanioli “Tu eres Dios”.

In momentul in care membrii platformei “Gospel is life” au pasit pe scena, am stiut ca va fi un concert interesant. Si cand am vazut pe pliant ca toti artistii sunt din Carolina de Nord, SUA mi-am dat seama ca nu va fi nicio melodie in catalana! Numai ca dragii de catalani…inca nu stiau. Negrul care a deschis concertul a inceput sa cante “Praise the Lord All Nations” iar catalanii… se uita unii la altii si nu stiau cum sa reactioneze. Pana la final, au invatat sa aplaude si sa se bucure de muzica.

Aplauze pentru castellana

Dupa jumatate de ora, deja cateva sute plecasera. Cei care au ramas erau inca nedumeriti de ce se afla acolo. Si cand stateau si ei in dubiu, solista care interpreta “Thank You” a inceput sa cante o strofa in castellana. Au inceput catalanii sa aplaude de parca castellana ar fi fost limba lor materna. S-au linistit imediat, amintindu-si probabil de importanta limbii catalane. Au mai urmat doua piese cantate si in spaniola, insa nu a mai fost nicio reactie din partea publicului.

Traiasca publicul si foamea lui de catalana

In pauza de doua minute, prezentatorul a vorbit despre muzica Gospel si despre beneficiarii acestui concert: copiii din Burkina Faso, Africa. Au urmat aplauze pentru catalani care sunt darnici si care vor oferi bani la final…

Concertul se apropia de sfarsit cand oamenii au inceput sa iasa din sala… pentru a evita aglomeratia de la final. Inca mai rasunau ecourile cantecelor Gospel si in acord cu “O, Happy Day”, catalanii paraseau sala inainte ca solistii si corul sa coboare de pe scena. In “madding crow-ul” de la final, m-a uimit graba catalanilor de a merge “a sopar”. Mare-i foamea de catalana si nimeni nu vrea sa incerce nimic din bucataria internationala!

2 thoughts on ““Gospel is Life” cand le place catalanilor spaniola

Leave a Reply

