Dar ce facem cu diferenta de culoare?

Am citit recent o referinta destul de interesanta asupra aspectului fizic: Flora Davis ( in cartea Comunicarea nonverbala) considera ca aspectul fizic e ceva ce se dobandeste de-alungul anilor, in functie de mediul in care te afli si in functie de persoanele cu care vii in contact. Aceasta ar fi explicatia pentru care sotul si sotia au ajuns sa semene unul cu altul dupa o perioada de timp petrecuta impreuna.

Si sa spunem ca acum am inceput si eu sa imi amintesc, observ si sa imi doresc unele lucruri. Inteleg acum de ce mama si tata inca se mai chinuiau sa se inteleaga reciproc (au trait 10 ani impreuna, insa inainte de asta, tata a mai avut doua sotii si mama a avut… o mama singura). Cu toate astea, tata o cunostea pe mama, stia ce ii place si se chinuia sa nu o supere. Nu conteaza daca reusea sau nu, insa cand a venit la Moldova, tata a uitat de Delta, peste si Tulcea si a intrat in lumea “tricotajelor” si facea autostopul ca sa mearga la Suceava cu marfa, in fiecare noapte. Si mama, s-a obisnuit cu viata de “sotia a treia a lui tata”. Si eu is mandra: sunt a treia fata a tatalui meu si prima fiica a mamei mele. Parintii mei erau frumosi impreuna, insa abia dupa ce tata nu a mai fost, am inceput sa imi cunosc mama. Si atunci mi-am dat seama ca trebuie sa fiu mandra de numele pe care il port si ca, de fapt, era ceea ce eram eu, ii amintea mamei de tata. Si eu eram o medie aritmetica a lor: ambitioasa ca mama si buna (a se citi “credula”) ca tata.

Am observat, ca sotia se schimba pentru a-i fi pe plac sotului si sotul mai lasa de la el pentru a nu-si deranja sotia. Si daca la unul ii placea ciocolata, celalalt incepe sa manance alaturi de partenerul lui (se pot ingrasa amandoi sau se pot enerva amandoi), insa mancatul “din acelasi ou” poate face minuni. Am observat bucuria cu care il asteapta sora mea pe sotul ei sa vina acasa si cum seamna celalata sora, la zambet, cu sotul ei. Au acelasi mod de a zambi, la inceput timid, apoi mai indraznet. De cele mai multe ori, zambetul se transforma in ras.

Si ce sa imi doresc eu in acest caz? Ideala ar fi urmatoarea lista:

-sa fie cu parul cret ca sa folosim acelasi sampon si balsam (economie, ca tot e criza)

-sa aiba maini frumoase si calde pentru a evita pierderea temperaturii corporale

-sa imi imprumute din putere si sa imi dea rabdare

-sa fie inalt ca sa am si eu in sfarsit picioarele mai lungi

-sa fie bine facut ca sa avem copii frumosi si sanatosi

-sa se amestece visul meu cu realismul lui

Ei… si deocamdata nimic concret la orizont. Insa nu e o problema, cel putin pentru moment. Sunt curioasa de un lucru pe care nu l-am gasit in cartea Florei Davis. Culorile trec dintr-o parte in alta?

11 thoughts on “Dar ce facem cu diferenta de culoare?

  1. Vezi ca nu esti pretentioasa deloc. Stii ca tre’ sa ceri si creme protectoare pt parul cretz, da? Ca e prea special ca sa-l tratezi doar cu sampon si balsam :-j

  2. Ei…ce ti-i si cu “cremele” astea. De cand nu am mai utilizat, m-am dezobisnuit si nici nu mai stiu ce sa mai cer. Dar e bine daca iti mai aduci aminte. Ai si tu nevoie, nu?

  3. Draga, de parca nu ma cunosti. Io tre’ sa invat sa cer mai putin :D. Nu insist asupra detaliilor axiologice si strict jurnalistice. Iubitii mei stiu de ce.

  4. Chestia cu semănatul fizic, deşi şi eu am observat-o, nu este o teorie demonstrabilă…. Poate cea doar cu semănatul sufletelor…. Chestia: să aibă el ce nu am eu, ceva corect….. În sfârşit, complementaritate, nu concurenţă şi discuţii despre mulţimile de drepturi, fie ele vide sau nu…
    Strict jurnalistic: prea multă sinceritate asupra informaţiilor personale, puteaţi să daţi o a terţa persoană fictivă ca exemplu… Nu era necesară implicarea asta vizibilă… Dar aici v-aţi câştigat publicul feminin şi lacrimile şi înţelegerea ce decurg de aici… Cât despre celelalte comentarii, ele se ocupă mai mai mult de cremă, fapt ce validează enunţul anterior… Doar comentariul epistemologic :,,Nu insist asupra detaliilor axiologice si strict jurnalistice.# se pretează către dimensiunea profesionalismului.
    Încheiere: dacă e să concluzionez ,,feminin# aş spune succes cu Făt-Frumos, la modul masculin: impresiile nu ne impresionează mult timp, dacă e jurnalistic: asta e articol pentru revista: Femeia.

  5. Papuse, publicul nostru tinta e suficient de inteligent sa stie ce iaste acela un pamflet. De aceea, probabil, nu intelegi valoarea epistemologica a cremei. N’asa?

  6. Mi-am adus si eu aminte de unele lucruri sensibile din viata mea. Si aici am oprit spiritul jurnalistic. Si am combinat putin “cremele” si a iesit…un fat Frumoasa:))

  7. Interesant ce zici tu acolo… Insa nu pot sa nu observ ca la unele cupluri culorile sunt la fel la inceput, pentru ca mai tarziu sa devina una alba si una neagra. Deci… Nu e valabil mereu 😀

    Iar la criterii nici nu esti pretentioasa ;)). Nu ma incadrez la primul… Ghinion 😀

  8. Vali…dupa un timp, pana si parul devine cret:) Nu-ti fa probleme:) Si in plus..avem si alte posibilitati de a face parul cret. Oricum, samponul ajuta in asfel de situatii! Si din pacate, ai dreptate cu “una alba si una neagra”…

Leave a Reply

