Saru’mana!

Mi-a spus mereu sa am grija in cine am incredere si a fost sceptica in momentul in care am luat hotarari mai ciudate (Jurnalism, Spania, scris pereti) dar m-a incurajat mereu sa fac ceea ce imi doresc.

A mers sa vorbeasca cu dirigintele in timpul liceului, chiar daca, imi spunea mereu “mate info ai vrut, mate info ai!”. Imi trimitea pachete cu miros cald si ma facea sa ma simt aproape de casa.

Imi spune mereu “fetita, o sa fie bine, stai linistita”, dar peste 2 minute se poarta de parca ar avea cele mai mari probleme din univers.

A inceput sa poarte paltaloni si ma incurajeaza mereu sa port fuste scurte. In fiecare an de ziua ei, ii cumpar un nou batic, iar ea, de ziua mea, imi cumpara pijamale!

A luptat mereu pentru noi si i-a placut sa ne citeasca privirile cu mainile ei obosite. Si cand vedea ca nu mai putem, incepea sa planga de dorul la ce nu mai este. Insa, manca o bucata de ciocolata, isi stergea lacrimile si mergea mai departe. Si noi dupa ea.

Mi-i dor de zilele in care ne bronzam “pe deal la Chir” si faceam plaja cu sapa in mana… Mi-e dor de zacusta facuta de ea (chiar daca e suparata ca i s-au innegrit buretii). Mi-i dor de discutiile lungi de vineri seara.

“Ce mai faceti doamna?”, o intreb mereu. Imi raspunde cald: “Bine, pe acasa. Ce sa fac…” Simplu. Si stiu ca o sa inceapa din nou sa se complice pana o sa isi gaseasca ceva mai bun de facut. Si pentru relaxare, o sa deschida iar televizorul sa vada ce face Dan, cu toate ca i-am demonstrat ca lumea creata in jurul ei e mai mare decat garsoniera OTV-ului.

Si ma doare cand o stiu singura si ma doare ca nu imi pot manifesta dragostea in fiecare zi. Si ma dor clipele reci in care nu am inteles-o. Si ma dor framantarile ei care imi amintesc in fiecare zi cat de mult seman cu ea.

Si atunci mi-e dor din nou. Si e sincer sentimentul asta de bucurie. Ii multumesc lui Dumnezeu pentru darul ce mi l-a dat.  La multi ani, mama!

4 thoughts on “Saru’mana!

  1. Ce mai seamănă mamele noastre și cum împărtășesc și eu aceleași sentimente ca și tine… Vorba ta și a cântecului: “Mi-e dor și doare, dor și doare…”. Mulți ani “la mami tău”!

  2. Asa e fiecare femeie de la tara, care incearca sa se “modernizeze” o data cu cei pe care ii creste. Eu incerc sa imi sun mama de o ora, dar nu raspunde nimeni la telefon… Iar e plecata cu treaba pe afara. Imi e asa de cunoscuta situatia asta… Mai incerc.

  3. LA MULTI ANI!!!mamei tale…..
    e una din ”cele mai tari”.!!! La multi ani,mamei care impleteste cosuri,vinde paine si strange lapte,,…la multi ani..celei care face totul penru voi!!!!!!!!!!!

Leave a Reply

