Sfântul Obama nu dă azi de băut!

“O noua zi, o nouă noapte, un nou Obama. Sunt fericit la fel ca el!” Aşa îşi începea mesajul cel care seamănă mai mult cu Obama decât cu Sf. Mihail al nostru. Săracul… până şi grijile lui Obama i se potriveau.

Cum este oare să fii tânăr şi să fii primul preşedinte de culoare al Americii? Cum e să se scrie despre tine în moduri diferite şi tu să impresionezi prin problemele pe care le-ai avut în trecut? Cum e să apari în viaţa Americii în momente de criză şi să fii nevoit să iei asupra ta grija unei naţiuni prea albă de frica prăbuşirii? Cum e să fii Obama în timp ce alţii îl sărbătoresc pe Sf. Mihail?

“Am băut Coca-Cola toată noaptea.” Aşa începea prietena mea să îmi povestească cum a primit vestea alegerii lui Obama. Da, băutură americană şi cartofi prajiţi. Arşi, rumeniţi, nu albi ca cei fierţi. Scumpa mea prietenă încă mai crede în puterea culorii. Şi mie mi-i dor să mi se cânte “Viaţa are gust” a celor de la Holograf, însă încă nu e posibil aşa ceva. Şi atunci, iar mă gândesc la Obama.

“Am luptat împotriva dominaţiei albe şi am luptat împotriva dominaţiei negre. Am împărtăşit idealul unei societăţi libere în care fiecare să trăiască liber, cu drepturi egale. Este un ideal pentru care sper să trăiesc pentru a-l împlini. Dar este  un ideal pentru care sunt pregătit să mor.” Aşa spunea Nelson Mandela şi am scris asta pe pereţii camerei mele din liceu. Şi acolo mi-au mai scris vise cei care intrau şi ieşeau din cameră. Şi apoi, rămâneam singură amintindu-mi că tata, acel Mihai atât de drag mie, s-a dus fără ca să implinească vreun ideal cu noi. Şi iar mă gândesc la Obama…

Se pare că am mai multe în comun cu Obama decât cu San Miguel…mă rog, Sf. Mihail al nostru. Căutând caricaturi în română, am găsit una foarte sugestivă în Academia Caţavencu:

Mardale, Catavencu
Mardale, Catavencu

Şi nu…nu voi da de băut. Nu am cui şi voi fi pe drum. Voi întâlni oameni mulţi, negri suficienţi în autobuzul spre Zaragoza. Iar mâine, voi sărbători cu totul altceva. Aşa fac oamenii care o iau mereu înainte pentru a afla că sunt atât de în urmă. Ce ar face oare Obama în locul meu?

2 thoughts on “Sfântul Obama nu dă azi de băut!

  1. Da, lucruri scrise pe pereti, sarbatori cu Cola, luptand impotriva segregatiei rasiale, crezand in valori, visand…ascultand Holograf, plimbandu-ne prin lanuri de grau, razand de Ana, mancand cartofi prajiti….am facut impreuna k VIATA SA AIBA GUST!!!!!!!
    Obama ma face sa cred k inca mai exista visul american si lucrurile se pot schimaba, k oamenii nu mai pun pret pe culoare ci pe caracter.
    Pur si simplu visul lui Martin Luther King s-a implinit…..
    Si ceea ce imi place mai mult e k oamenii dincolo de diferenta de culoare, de diferenta de varsta, de traditii, religie, din colturi diferite ale lumii…cred in puterea dragostei!!!!!Asa k pot spune si eu sunt fericita k Obama

Leave a Reply

