Sunt spaniolă, dar vreau “to speak English”

Când intru în parcul mare din Zaragoza, vine o fata la mine şi imi spune în engleză: “This is the river, nu?” Prima dată, am crezut că mă întreabă ce râu este, dacă ştiu să îi dau mai multe detalii. Şi i-am răspuns în engleză că nu ştiu, e posibil să fie Ebru.

Fata a continuat. Uitându-se la mine şi la Frank, ne întreabă: “You are friends? From where?”  În acel moment am întrebat-o de ce îmi pune tot felul de întebări, ce se întămplă cu ea. Frank a salvat cumva situaţia: “She’s from Rumania, I’m from Ghana. And we speak English. Where are you from?” “I’m from Spain!!!”, a spus fâsticindu-se. “You are from Spain and you want to speak English?” am întrebat-o cu uimire. “Yes!” mi-a răspuns cu hotărâre şi a plecat cu grupul ei de prieteni gălăgioşi.

Pentru că nu înţelegeam ce se întâmplase, Frank îmi explică: “Erai aşa de uimită că nu ai înţeles. Ne-a auzit vorbind în engleză şi a vrut să facă conversaţie cu noi! Cu prietenii ei nu poate vorbi, nu ai văzut, râdeau de ea şi erau şi prea beţi… Însă ea dorea să vorbescă în engleză cu noi… Nu e prima dată când mi se întămplă.”

Da, sunt mai sălbaticuţă din fire şi am fugărit fata spaniolă în căutare de prieteni straini. Şi am vorbit în continuare engleză, dar cu o singură persoană. Şi am încercat să o căutăm. Am găsit doar puşti plecaţi să bea în parc pentru că e mai ieftin decât în baruri, şi maşini din care ieşea fum gros şi zgomote ciudate. Spaniola însă nu era pe nicăieri.

Leave a Reply

