La bibliotecă, numai somnul e veşnic!

“-Pss… Hei, trezeşte-te… Aici nu e loc pentru somn. Dacă ai de citit, citeşte, dacă nu… du-te acasă şi dormi.”

Aşa îi spunea aseară vecinul meu de masă. Citim ziarele împreună. El o face din plăcere şi le alege pe cele catalane, eu o fac din necesitate şi caut pe cele naţionale şi scrise în castellana.

Lângă noi, mai stau doi cititori. În dreapta mea e un nene al străzii cu o geantă mare din plastic plină cu cine ştie ce. Nu s-a spălat prea des în ultimul timp şi nu pare să aibă bani decât de tigări. Momentele lui de relaxare sunt momentele mele de respiraţie. Se întoarce şi se uită la mine ciudat. Muşc din măr şi îmi continui lectura. Bătrânul ia un pix şi se apucă de completat integrame.

În stânga celuilalt cititor se află un bătrân care din când în când, îşi mai aruncă ochii pe câte o ştire. În rest, sforăie cu zor. Vecinul meu îl trezeşte de fiecare dată, aproximativ din cinci în cinci minute. Într-un final, pleacă. După cîteva minute părăsesc şi eu sala.

Astăzi, la ora 10, biblioteca Universităţii din Lleida e aproape plină de studenţi studioşi. Pe uşa este lipit acelaşi afiş: “În bibliotecă accesul se face numai pe baza cardului de student.” Îmi caut un loc pentru pus calculatorul şi apoi mă duc la masă pentru a citi ziarele. Am companie, dar e mai liniştită. Cu aceleaşi bagaje, cu aceleaşi haine şi cu acelaşi miros, bătrânul meu doarme liniştit.

Studenţii vorbesc în şoaptă şi citesc minunatele cursuri catalane. Incă nu a adormit niciunul de la prea mult studiu. Cine ştie, poate vor carnet UDL pe viaţă…

Later edit: A venit un nene şi mi-a spus ca trebuie să plec de la masa de citit ziare. Avea patru scaune libere dar el a dorit să se aşeze exact pe scaunul meu. Motivul supărării lui? Ei bine, nu i-a convenit că citeam ziare şi notam în acelaşi timp pe o foaie de analiză. Mi-a spus să mă duc la altă masă pentru că masa aceea e doar pentru citit iar foile mele nu mai încap. Nu ştiu să mă cert în spaniolă. Am hotărât să îi fac pe plac. Oricum, vine nenea cu pungile imediat. E plecat să ia micul dejun. Mă întreb… pentru el o sa  fie loc la masă?

Leave a Reply

