Ştii… mi-i frică de români!

În fiecare seară ne întoarcem de la universitate în jur de ora 2. Dacă avem mai mult de lucru, stăm şi mai mult. Niciodată nu mi-am pus problema că mi-ar fi frică să mă întorc acasă la ora aceea. Chiar dacă eram singură, sau chiar dacă eram împreună cu Laura. Însă, o întămplare m-a făcut să gândesc serios la problema aceasta, acum, cu două zile înaintea plecării din Lleida.

Când mergem dimineaţa la universitate, la semaforul de lângă blocul nostru, doi români spală parbrize sau cerşesc. Fac cu rândul. Când unul are cârjele, când unul are soluţia de curăţat (dacă nu o fi numai apa de la chiuvetă în interiorul recipientului).

Ne văd trecând şi îmbrăcămintea elegantă a Laurei le atrage atenţia. “Uite ce guapa e!”, spune unul dintre ei. Văzând că am zâmbit amândouă, celălalt continuă: “Astea înţeleg ce le spui”. Trecând pe lângă ei, le dau “Bună ziua!” şi le spun să meargă acasă că e bine acolo. Cel cu cârjele, începe să îmi ţină teoria muritului de foame în ţară şi încearcă să mă convingă: “Nu ai şanse în România!”. Între timp, celălalt, grăbeşte pasul în urma noastră,dar se face roşu la semafor şi se opreşte.

Spre seara, când reveneam la universitate, românii eram la locurile lor. Schimbaseră cârjele şi sticlele.  Două pungi de la Mercadona, stăteau atârnate pe bara de lângă carosabil. Din nou, bărbaţii se uită lung la noi, fără a scoate un sunet. Ne recunosc şi ne urmează, dar aceaşi culoare roşie a semaforului le spune că munca lor e mai importantă decât urmăritul străinelor românce pe stradă.

Mă uit la Laura şi îi spun că mi-i frică pentru când ne întoarcem acasă. Primesc confirmarea: “Şi mie.”

Din fericire, programul de lucru al românilor nu se întinde până la ora 2 noaptea. Şansele lor sunt mici aici şi ale mele în România. Abia aştept semafoarele româneşti.

5 thoughts on “Ştii… mi-i frică de români!

  1. Una dintre solutii ar fi fost sa nu ii bagati in seama mai ales cand ati vazut cu ce se ocupau era clar ca nu prea aveati ce sa discutati cu ei;)

Leave a Reply

