Să-mi fie frică şi de cuşca mea!

Dar nici cel mai aiurit dresor nu a avut încă ideea de a transporta un leopard sau o leoaică într-o cutie de vioară. Un urs pe bicicletă a fost lucrul cel mai ieşit din comun pe care şi l-a putut imagina un om.

Elfriede Jelinek, Pianista

Aş putea spune că azi a încercat un câine să mă muşte. Aş zice că îmi e frică de Iaşi sau îmi e dor de prieteni. Aş putea visa la o întoarcere undeva, unde să mă simt eu. Aş!

Şi totuşi, doi câini au fost gata să mă muşte astăzi. Îmi pare rău pentru ei, dar nu au reuşit… încă. I-am simţit aproape. Unul avea dinţii infipţi în blugii mei şi celălalt îşi ţinea botul între piciorul meu şi geantă. Dorea parcă să controleze dacă am sau nu bani în portofel. Nu lătrau, dar îşi arătau colţii din când în când. Era ceva de genul: Bun venit acasă! Să-ţi fie de frică! Şi mi-a fost. Aveam în mână trei cărţi Hristos Lumina Lumii şi o Biblie, toate noi. Vorbeam la telefon cu Bogdan care nu prea dorea să fie martor la evenimente neplăcute. Am aruncat o carte jos (nu era Biblia) şi am fost uimită. Câinii au cercetat-o şi apoi, uşor s-au învârtit în jurul ei. Eu am avut timp să grăbesc pasul. Nu am ajuns prea departe şi s-au stins becurile de pe stâlpi (era 21.30). Ce să îmi doresc mai mult?

Îmi e frică mai tare de animalele din Iaşi decât de câinii Iaşului. Şi mă simt ca un animal închis în cuşcă. Şi simt că nu e cuşca mea. E normal să fii îngrădit într-un fel, dar măcar să ai o cuşcă aşa cum trebuie. Bicicleta din spatele dulapului (Sărut mâna Laura, mi-ai împlinit un vis) îmi spune că eu aş arăta mai ciudat decât un urs pe ea… Pentru că încă nu am primit o bicicletă cadou. Dacă ar fi după mine, aş pune bicicleta în ramă şi aş desena un vis cu asta. Dar… cuşca asta… Nici prietenii nu mai încap în ea. Criza a intrat şi în inima mea şi se anunţă o recesiune puternică.

2 thoughts on “Să-mi fie frică şi de cuşca mea!

  1. E cam…furtună în marea sufletului tău! Eu aşa simt..Şi cred că intenţia acelor patrupede au făcut valurile şi mai mari…Sper să îţi regăseşti…liniştea! Te înţeleg şi îmi doresc să-ţi fie bine!!!

Leave a Reply

