“Jamal”, tovarăşul meu de Oscar

Cu visele mereu mai mari decât un wc
Cu visele mereu mai mari decât un wc

Jamal Malik is one question away from winning 20 million rupees.

How did he do it?

A: He cheated.

B: He’s lucky.

C: He’s a genius.

D: It is destiny.


Jamal şi cu mine am devenit prieteni atunci când am căzut în aceaşi groapă cu chestii “frumos” mirositoare de fiecare dată când ne-am văzut faţă în faţă cu dorinţele noastre. Jamal a avut puterea să se ridice şi eu am stat şi l-am privit când făcea istorie din viitorul său.

Jamal zâmbeşte ştrengăreşte şi murdar. Ştie că vor urma multe lucruri ciudate. Cu toate acestea, caută cel de-al treilea muşchetar şi are puterea să cânte în ploaie şi să nu cânte atunci când e important să tacă. Jamal caută iubirea în gară şi o găseşte la celălalt capăt al firului. Iubirea îi spune cât e ea de neştiutoare şi el e fericit să ştie asta. De fapt, şi Jamal era neştiutor.

Când l-am văzut prima dată pe Jamal, mi-a plăcut faţa negricioasă şi teribil de speriată. Apoi, mi-am dat seama că speranţele stateau ascunse în spatele unei bancnote cu chipul lui Benjamin Franklin. Arcul şi săgeţile ne-au adus la amândoi durere. Am simţit în schimb spiritul american şi spiritul Indiei şi mai presus de toate, am văzut că milionarii nu sunt fericiţi.

Jamal ştie să ierte şi ştie să nu uite. Totodată, nu îl interesează multe lucruri din jurul său. Iar ceea ce îl interesează, îl influenţează direct. Jamal face istorie şi trăieşte. Îşi doreşte iubirea şi ajunge bogat prin amintiri dureroase.

Şi cum să nu fiu fericită de un asemenea prieten?  Şi ce dacă nu am reuşit niciodată să vorbim? Se spune că prietenii simt şi pe mine Jamal m-a făcut ba tristă, ba veselă, ba îndrăgostită. Povestea lui e o poveste de Oscar. Povestea mea e o poveste de Zmeura de Aur. Şi totuşi, opusele se atrag şi câteodată, cerşetorii ajung prinţi. La Oscarul următor!

2 thoughts on ““Jamal”, tovarăşul meu de Oscar

Leave a Reply

