Din 5 înjurături, una sigur e pentru Orange!

Tudor, 26 martie, ora 10.10
Drumurile la Orange Shop sunt un chin pentru cei care plătesc abonamente sau fac imensa greseală de a intra în hora cartelelor SIM. Pentru că odată intrat în reţea, ai numai probleme şi necazuri. Nici la ieşire nu îţi e prea uşor. Îţi storci creierii încercând să explici consultanţilor ce doreşti şi în momentul în care deschid gura să îţi vorbească, îţi dai seama că îţi doreşţi să îi înjuri… dacă ştii şi dacă poţi.

O probabilitate de 0% cunoaştere
Primul client încearcă să îi explice consultantei că nu a primit bonusul pe cartela SIM. Tânăra blondă sună pe la toate ajutoarele posibile şi explică: “Aţi primit un bonus la reîncarcare apoi un bonus de fidelizare. Din acest bonus vi se scade cel de fidelizare şi mai rămâneţi cu 2.60 euro în cont”. Domnul nu este mulţumit de răspuns şi mai explică o dată că nu a primit niciun bonus. Consultantul are mereu o replică pregătită: “Probabil cele două oferte nu sunt compatibile… ce ştiu eu… Cele două bonusuri se poate să nu fie compatibile.” Clientul întreabă atunci: “Şi eu ce pot să fac?” Răspunsul vine clar: “Eu vă pot înregistra o cerere scrisă pentru Bucureşti.” Bărbatul, sătul de atâtea explicaţii, iese pe uşă nervos. Următorul client aşteaptă.

Nimic exact
“Mi s-a luat creditul fără să vorbesc şi nu ştiu ce s-a întâmplat”, spune bărbatul. Consultanta verifică şi ajunge la concluzia că omul are într-un fel dreptate. Însă, nu prea are ce să facă, trebuie făcută reclamaţie scrisă la Bucureşti. “În cât timp va fi soluţionată cererea?”, întreabă clinetul. “Nu ştiu exact, probabil în câteva zile. E o bază mare de date şi durează mai mult. Dar nu vă pot spune nimic exact.” Bărbatul răspunde nedumerit: “Şi eu ce fac până atunci?” Consultantul dă din umeri a neputinţă. Dar, e greu să ştii pentru cine lucrezi şi de ce.

Nu ştiţi să citiţi, aveţi informaţiile pe verso
Pentru că scaunele consultanţilor erau goale, deşi programul începuse de 3 ore, o femeie mai negricioasă intră peste rândul de la singurul ghişeu funcţionabil (în afară de casierie, bineînţeles) şi cere o cartelă cu număr. Amabilă, domnişoara de la ghişeu îi cere 20.5 lei şi o roagă să îi dea preţul fix. Ceea ce urmează e dialogul următor:
Femeia: Aş dori să-mi pun minutele.
Consultantul: Pentru asta trebuie să staţi la rând. Dar oricum eu nu vă pot umbla pe telefon.
Femeia: Eu nu ştiu să citesc…
Consultantul: (Îi întinde un pliant cu oferata Orange) Uitaţi, aveţi aici informaţiile pe verso.

Războiul nervilor
Florin, cu care venisem pentru a renunţa la un abonament, nu mai rezistă şi o întreabă pe consultantă dacă ştie pentru ce a ajuns în postul pe care îl deţine. O întreabă dacă aude ce vorbeşte ea şi dacă aude ce vorbesc alţii. Tânăra, iritată îi roagă cu voce ridicată să îşi aştepte rândul şi începe să ţină teoria tuturor proştilor care vin la Orange Shop pentru orice fleac, oameni care nu consultă serviciul relaţii cu clienţii prin telefon.
“Păi am sunat la ei şi ne-au trimis la dumneavoastră!”, spune al treilea om de la coadă.
“Şi mie îmi apar numere la care nu am sunat niciodată. Îmi e şi frică să vadă soţia abonamentul”, spune domnul de după noi.
“Eu am un cost suplimentar imens şi nu ştiu de unde vine” strigă ultimul de la coadă.
“Vă rog, linişte că eu nu pot să mă concentrez. Ne-am extins mult pe cartele, nu mai facem faţă” strigă tânăra blondă din spatele ghişeului.
“Şi noi trebuie să fim proştii care să plătească, nu?” spune Florin şi iese afară să ia puţin aer. Dacă ar fuma, probabil că şi-ar aprinde ţigara în interiorul Orange Shop.

Continuarea e uşor de presupus. Încep însă să vină şi răspunsurile mai detaliate ale consultantei: “Aveţi telefon Nokia, nu? Ei, e posibil să aibă o eroare de soft, se trimit apeluri şi mesaje singure! Nu avem ce să facem noi!”

Pe Florin îl invită să discute cu un alt consultant care tocmai venise la celălalt ghişeu. Nu mai contează că în loc de renunţare la abonament consultantul îi făcea înlocuire de cartelă SIM. Important e să citeşti contractul înainte că de semnat oricum îl semnezi. Nu ai altă soluţie pentru că într-un viitor trist, numai Orange e “bright”! Şi pute strălucirea asta de fiecare dată când ai nevoie de aer proaspăt.

Advertisements

6 thoughts on “Din 5 înjurături, una sigur e pentru Orange!

  1. frumoasa si pitoreasca fresca, adica procesul intentat de tine companiei cu pricina (folosesc eufemisme ca sa nu te supar 🙂 ..adevarul este ca daca nu s-ar intampla asemenea lucruri, despre ce am mai scrie? cate romane ar exista daca fetiscana aia abia nascocita din coasta lui Adam nu ar fi muscat din mar. In punctul asta sunt feminist convins si consider ca, de vreme ce nimic nu e mai frumos decat viata, in afara de scris, lucrurile merg cum nu se poate mai bine..chiar sau tocmai pentru ca uneori nu prea merg deloc:)

  2. paul@| Nu vreau să cred că lucrurile trebuie să nu meargă pentru ca noi să avem ce scrie, chiar dacă e mai uşor să scrii când eşti furios, decât atunci când eşti fericit… Mi-ar dori să ştiu că normalul e să fii tratat ca un om, ca un client, nu ca un prost care e în faţa ghişeului, în timp ce tu, vânzotorul de gogoşi, eşti în spate, “atotputernic”. Însă, pe zi ce trece, încerc să mă conving atât pe mine cât şi pe Florin, că e normal să ni se întâmple astfel de lucruri atâta timp cât trăim unde trăim… Love România! (pi buni!)

  3. Nu pot sa te contrazic. Si eu am stat odata la coada 50 de minute doar pentru a imi activa Orange Student, insa cu toate astea, cei de la Orange au cele mai bune oferte, mai ales pentru studenti. Nu am simtit niciosata nevoia sa schimb Reteaua, iar daca ar fi fost dupa mine, as fi avut si acum primul numar pe care l-am avut in viata mea (tot Orange).

  4. @Edvin|Nici eu nu te contrazic, însă la abonament e diferit de cartelă. Iar dacă ai cartelă, eşti invitat şi sfătuit de consultanţi, să “treci pe abonament”. Oricum, Orange Student şi minutele sunt OK. Insa Cosmote ofera până la 600 de minute cu 3-4 euro… ceea ce e mult mai bine. Şi nici nu îţi expiră:)

  5. Si asta e adevarat. Insa mai e o problema, cel putin pentru mine. Marea majoritatea a prietenilor mei sunt pe Orange, inclusiv parintii. Iar pana acuma, cei de la Serviciu Clienti au fost foarte binevoitori. Stiam ca astfel de probleme, ca cele mentionate mai sus aparea destul de frecvent in reteaua Connex.

  6. da…ceva la ordinea zilei!!si nu numai in Rominia e asa!!Spania e mai rau…a trebuit sa sun timp de 2sapt sa mi spuna acelasi lucru si la final nu mi au activat nici o oferta!!mai scurt nu tre sa ai incredere in companiile de…!ff tare sormea te pop!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s