Spinul nu are trecere la Urgenţe!


Dacă  din greşeală îţi intră un spin de peşte în gât ai următoarele variante:

1.  Să rămâi cu spinul.
2. Să se răţoiască un doctor la tine că îl deranjezi prea tare.
3. Să mori eventual, dar să semnezi pentru asta.

Dacă era în picior…
M-am înecat cu un spin de peşte. Am încercat să scap de minunea din gâtul meu însă fără rezultat. În disperare de cauză şi pentru că nu puteam respira prea bine, am luat un taxi şi am mers la Urgenţe. Acolo, am primit răspuns categoric la problema mea: “În gât spuneţi că v-a intrat spinul? Îmi pare rău, dacă vă intra în picior vă puteam ajuta, dar aşa, trebuie să mergeţi la Spiridon.”

Ce să facem noi?
Ajung la Spiridon şi primesc îndrumare să mă duc la “uşile alea din termopane, în capăt”. Întuneric şi pace în rest. Doar nişte câini lătrau prin jur. Singura lumina era cea din faţa liftului. După un dialog absurd cu liftul (up, down, up, down) observ că prin lift se trece în partea cu oftalmologie. Intru şi încerc să îmi dau seama la care uşă deschisă ar trebui să merg. Aud un stigăt în capătul coridorului: “Mai încet tataie, că dacă nu ai semnat încă nu avem ce-ţi face. Asta e, dacă a fost să cazi, ce să facem noi?”.

Cu spinul, în aşteptare…
Intru în salonul de consultaţii ORL şi mă întâmpină o asistentă spunându-mi să ies rapid pentru că sunt ocupate. Mai aştept pe hol. Mai iese un pacient şi încerc să intru din nou. Primesc aceeşi replică din nou şi mă aşez pe scaun.  O asistentă iese şi vorbeşte la telefon iar un doctor tânăr se plimbă pe coridor. Nimeni nu mă întreabă nimic iar eu mai aştept, mutându-mă pe scaunul din faţa cabinetului. Într-un final, o asistentă ce spăla o chiuvetă mă întreabă ce am păţit. Explicaţiile mele mă aduc pe un scaun de lemn iar o tânără doctoriţă încearcă să vadă unde e spinul care a îndrăznit să o deranjeze la 11 noaptea.

Un tub mare, mare…
Ghinionul meu, spinul nu se lasă găsit. Doctoriţa se îndepărtează şi vine împreună cu medicul tânăr de mai devreme. Acesta, îmi prezintă soluţia: “Te putem interna si mâine să îţi băgăm pe gât un tub, uite aşa de mare. Doamna Maria, mai staţi un moment, că vorbim. Da, vorbim imediat”. Medicului îi e greu  cu atenţia asta distributivă. Apoi, mă anunţă că aş putea lua nişte medicamente, să vedem, poate îşi dă drumul spinul.

Am mai scăpat de un pacient
Îl întreb pe medic dacă va funcţiona soluţia cu tubul imens băgat pe gât. Răspunsul e mai mult decât clar: “Da ce, credeţi că eu văd prin dumneavoastră? O astfel de soluţie îmi cereţi.” Se uită amândoi la mine, iar eu, sictirită şi neputând rosti prea multe cuvinte le spun că aleg soluţia medicamentelor.  Tânărul doctor râde subtil şi se uită la colega lui. Da, au reuşit să mai scape de un pacient în seara asta. Dar au atenţionat înainte: “Oricum domnişoară, vine Paştele şi atunci nu o să fie medici, o să fie eventual unul de gardă.”

Aţi semnat?
Doctoriţa de gardă îmi completeză o reţetă cu câteva medicamente şi plec, mai ciudat şi mai rău decât am venit. Pe hol, mă întâlneşte medicul şi întreabă dacă am semnat pentru esofagoscopie. Aflând că nu am semnat, mă întoarce să semnez. Abia atunci îşi dă seama doctoriţa că a uitat să mă treacă în registrul de urgenţe. Nu de alta, dar nu aveam unde semna. Am scris că “refuz esofagoscopie” şi am încercat să ies cât mai repede din locul ala întunecat şi ciudat de nesănătos. Am ştiut că era modalitatea medicilor de a se scoate în caz că spinul îmi va face probleme mai târziu.

Spinul stă liniştit în esofagul meu, probabil. Mă rog să nu mă deranjeze şi să nu mă ducă la nevoia de a apela din nou echipa de medici de la ORL Spiridon. Nu de alta, dar m-au pus să semnez că dacă mor, ei nu sunt responsabili.

13 thoughts on “Spinul nu are trecere la Urgenţe!

  1. lasa miha ca dak erai in spania iti dadeau doar ipubrofen in caz ca te doare;)) :d noroc ca sunt multi viitori medici pe la amicusi…poate in viitor o sa ai noroc mai mare

  2. da ce draga fusei prin spania ?
    Si de ghine ce iti fu te intorsesi la noi in romania ?

    Dar se pare ca si delia e o parvenita :)) care nu stie ca exista OS nu spin 😉

  3. @Ionel;

    METÁFORĂ, metafore, s.f. Figură de stil rezultată dintr-o comparaţie subînţeleasă prin substituirea cuvântului obiect de comparaţie cu cuvântul-imagine, ©DEX;

    Nu degeaba te cheamă/îți spui “Ionel”!

  4. :))Te inteleg:D Eu cand eram prin gimnaziu am patit cam acelasi lucru:D de atunci imi ia cam o ora sa mananc o bucatica de peste care prezinta riscul de a avea(Pt dl Ionel:)) )SPINI 😛 …partea draguta e ca nici macar nu reuseam sa silabisesc ceva and I was turning red&blue…asa ca drumurile de la un spital la altul mi-erau inutile caci I was on the point…u know:d…Dar (din nefericire pt unii)I’m still here:D I LOVE fish:D dar imi ia secole sa mamanc …asta doar daca nu e somon sau etc din categoria-fara oase multe:d

  5. Deci eu nu am mai auzit de astia …. ori mananci peste ori spini :))
    Asa ca … eu nu am patit nici o data cu os/spin.
    Dar daca voi nu stiti sa mestecati mancarea, atunci luati-va fratilor un BLENDER – si bagi pestele acolo si dupa nu mai ai treaba

  6. @Ionel| Mulţumesc pentru încercarea ta de a ne lămuri şi convinge (mai ales) că se spune OS de peşte, nu SPIN. Abia acuma mi-am dat şi eu seama că poate cei de la urgenţe,aveau aceaşi problemă ca şi tine şi nu au înţeles despre ce era vorba în nevoia mea. Oricum, îţi doresc să nu treci niciodată prin experienţa mea. Atât cu OSUL cât şi cu spitalul!

  7. @Ada| Şi eu am continuat să mănânc peşte, gândindu-mă că îmi va trece. Oricum, asta nu înseamnă că voi renunţa la mâncat peşte. Dar, voi avea mai mare grijă. Oricum, acum nu mai simt nimic, însă mai iau antibiotice pentru prevenirea infecţiei.

  8. miha;)) eu zic sa repeti experienta si cand mergi la medic sa ii spui ca ai os de peste…cu speranta ca o sa te bage in seama;)) lo dudo mucho…:D

  9. stii ce am descoperit? ca dak ziceai ghimpe sigur te intelegeau:) dupa def din DEX, ghimpe=1.spin; 2)os de peste;)))

Leave a Reply

