Şefele de la Litere

În camera misterelor nu intră decât un student. Restul, aşteptă afară, deşi 4-5 preotese stau pregătite să îţi dea (sau să nu-ţi dea) binecuvântarea lor.

Episodul I.
Cu teamă pătrund în secretariatul Facultăţii de Litere. Ştiu că e posibil să mi se vorbească urât, să mă dea cineva afară sau să nu rezolv nimic. Dar am urgent nevoie de o hârtie pe care să scrie ce cursuri am urmat în cei trei ani de studenţie la Jurnalism.

Dau “Bună ziua” de două ori şi aştept răspuns. Nimic. Spun cu voce tare ce problemă am dar mi se răspunde scurt: “Nu ai nevoie de nimic”.

Insist. Insist din nou, spunându-le că am semnat un act prin care mă oblig să vin la inscrierea pentru master cu adeverinţa de care am nevoie. Şi e important pentru că altfel… nu pot face masterul la FEEA (O, da… scap de secretariatul de aici.)
“La doamna X. Aşteaptă”, spune una dintre secretare cu sictir.
Aştept. După ce doamna X discută cu doamna Z despre cafeluţe, cealaltă secretară o informează scurt de ce am nevoie. “Pe marţi miercuri…”, spune doamna X.
“Pe marţi miercuri pot veni să iau adeverinţa?”, întreb eu bucuroasă că se rezolvă.
“Nu. Trebuie să plăteşti taxa şi să faci cerere la noi.”, vine replica doamnei X care nu uită să se întoarcă cu spatele şi să se afunde în hârtiile de pe birou.

Merg la casierie. E 11. O coadă de 40 de persoane, că doar e admitere şi se pregătesc mulţi boboci să fie binecuvântaţi.Nu am nici o şansă să plătesc chitanţa pănă în ora 12 când…. se termină programul cu publicul la secretariat.

Episodul II.
Plătesc chitanţa de 10 lei la casierie apoi mă plasez în faţa secretariatului cu 45 de minute înainte să se deschidă. După 20 de minute de aşteptat, îmi spune o fată: “Oricum aşteptăm pe socoteala noastră, vezi că lumea intră. Azi e vineri şi nu au program cu publicul.”
Vineri azi? La asta…chiar nu mă mai aşteptam. Uitasem complet în ce zi a săptămânii mă găsesc. Dar era urgent să rezolv aşa că îmi fac curaj şi intru.

Ca de obiecei, nimeni nu răspunde la nimic. Într-un final primesc o replică de genul: “Da lasă dragă cererea pe aici pe undeva, ce îmi pasă mie!” Îndrăznesc să întreb către cine să fie adresată, primesc răspunsul şi ies plângând din secretariat.

***

Cererile pentru rector se eliberează în trei-patru zile. Dacă o depun luni dimineaţă, va fi gata probabil pe vineri când nu e program cu publicul. Iar duminică trebuie să depun actele la master, în cazul în care vreau să îmi depun dosarul definitiv. Ce şanse am să reuşesc?

P.S. Am reuşit să îmi iau cererea joi.

Leave a Reply

