Un popor de cercuri proaste

“Am stat 13 ani în puşcăriile comuniste, pentru un popor de idioţi.”

(Petre Ţuţea)

Da, Florin, am o anumită problemă. Mă învârt în cerc. Mă învârt nu într-un cerc cu oameni inteligenţi care nu asociază deşteptăciunea cu numărul facultăţilor absolvite nici prezenţa la referendum cu dorinţa de schimbare. Mă învârt într-un altfel de cerc. Un cerc românesc.

Cercul mea are raze de simplicism şi diametrul e de humă. De fapt, e pământ sau lupta pentru pământ. Fiecare cu partea lui şi fiecare cu susţinătorii lui. Cercul meu e mare şi negru cu iluzii gri şi vorbe verzi care amintesc cumva de speranţa de altădată. Cercul meu se închide dimineaţa şi se deschide peste câteva ore pentru a se închide din nou mai greu de deschis.

Cercul meu nu mai speră ca va deveni un pătrat cu laturi perfecte. Cercul meu se pregăteşte să plece din cercul lui pentru a se duce la cercurile lor. Cercul meu nu are speranţe. Nici vise.

Cercul meu votează. Votează cum crede el că e mai bine şi se supără de fiecare dată când un alt cer întră în raza lui vizuală. Nu, două cercuri sunt prea mult pentru o singură prostie.

Cercul meu e mort şi gri într-o ţară plină de cercuri proaste.

 

 

2 thoughts on “Un popor de cercuri proaste

  1. Dar cercul tau are o mare calitate pe care poate inca nu o poti vedea… si pe care nici un patrat cu laturi perfecte nu o va avea vreodata. Cercul tau e infinit, astfel incat oricat te-ai invarti nu poti ajunge niciodata exact in acelasi loc. Matematic trebuiesc functii speciale pentru asta. Cercul tau poate dovedi surprize nebanuite- de exemplu intr-o zi, cand descoperi ca poti zbura, vei vedea orizontul cercului tau si vei putea privi rasaritul de sus si vei fi prima care poate duce lumina (sau informatia) spre alte cercuri inca gri, sau negre

  2. Elizuc| Ai dreptate. În goana după alte figuri (geometrice) am pierdut tocmai traiectoria mea. Ciudat e că uneori, încă mai am iluzia că o să îmi schimb cercul. Dar… cred că de fapt e vorba doar de o rază. Încă nu pot “ghici” care.

Leave a Reply

