Pierdut poartă. Rog hoţul să fie frumos, deştept şi cu bani.

Pe strada mea s-au furat porţile. Aşa se întâmplă de fiecare dată în noapte de Sf. Andrei. Porţile fetelor „bune” de măritat sunt furate de către băieţii din sat.

Acum vreo 3-4 ani obiceiul a încetat deoarece băieţii dornici de astfel de furturi au plecat la muncă prin ţări străine. Criza actuală i-a făcut să se întoarcă acasă şi să reaprindă spiritul de Sf. Andei prin sat. Îmi amintesc că în anii trecuţi, când eram la liceu, poarta mare de fier îmi era furată şi aruncată peste gard la vecinul. Noapte ningea iar a doua zi era imposibil să o mai găseşti. Cel mai mult am stat 2 zile fără poartă şi asta pentru că cei care le-au furat au uitat să treacă pe la noi să ne spună unde le-au dus şi nici noi nu le-am găsit când le-am căutat.

Anul acesta, mama, prevăzătoare, a legat poarta cu un lanţ în dorinţa de a opri peţitorii, doar doar i-or mai rămânea fetele pe acasă mai mult. Băieţii nu s-au lăsat, au scos poarta din balamale şi au aliniat-o lângă gard, cu tot cu lanţ, parcă ar fi vrut să spună: „Tanti Doina, de ce ţi-i frică, nu scapi. Venim noi şi la anul.”

Locuiesc pe o stradă în centrul satului şi am ca vecine vreo 4-5 văduve. Ciudat este că doar la 2 dintre ele li s-a furat poarta. Restul… la anu’.

Leave a Reply

