Pixuri de Suceva la 50,61%. VOTAT!

Am votat în Suceava, le secţia de votare organizată în cadrul Universităţii „Ştefan cel Mare”. Dialogul pe care l-am avut cu cel care mi-a dat ştampila şi cu membrii comisiei e… no comment:

Eu: Domnule, observ pe masă pixuri cu Mircea Geoană iar doamna din dreapta are pix portocaliu cu PD-L. Vi se pare normal să fie  astfel de materiale electorale într-o secţie de votare?

El (vădit surprins, dar sigur pe el): Domnişoară, dar credeţi că mă interesează? Sau că interesează pe cineva de pixuri? Dacă vreţi să ştiţi, la turul asta nu ne-au mai adus pixuri, au rămas din primul tur!

Eu: Domnule, dar este ilegal ce faceţi! Ar trebui să luaţi măsuri!

O domnişoară proaspăt aşezată pe scaun: Auziţi, da ce vă luaţi numa de noi, uitaţi că doamna scrie cu pix portocaliu de la PD-L! Am văzut că a scos ea pix de la PD-L, am scos şi noi cu Geoană, două!

Eu: Staţi liniştită, am observat-o şi pe doamna! Dar asta nu e o scuză.

El (uitându-se în buletinul meu): Da domnişoară, ce aveţi cu Geoană? Da votaţi cu cine vă e bine! Aşa sunt aştia din Botoşani, din Botoşani… ce spun eu… aştia din Suharău… de unde să ştie ei cu cine să voteze. Votează prost şi atât! Luaţi de aici ştampila, repede. Votaţi cu cine vreţi, o să vă fie tare bine!

Am luat ştampila şi am intrat în cabina de vot. Între timp nenea, aproape mă înjura în spate. Am pus ştampila (nu pe Băse) şi am revenit să aduc ştampila. Mi-a spus în silă că pot face reclamaţii în stânga.

Am iesit şi am întrebat gardianul unde pot face reclamaţii. „Nu ştiu domnişoară!”, a venit răspunsul celui care trebuia să asigure (într-un nu ştiu care fel) buna desfăşurare a procesului de votare.


Am ieşit din secţia de votare cu gândul să sun pentru a face o reclamaţie. Nu am făcut-o. Mi-am dat seama că poate nu erau vinovaţi candidaţii de modul în care înţeleg cei din teritoriu să îi ajute la votare. Şi da, am învins.  Deocamdată.

12 thoughts on “Pixuri de Suceva la 50,61%. VOTAT!

  1. si ce crezi ca rezolvai cu o eventuala contestatie..nu interesa pe nimeni. lucruri ca cele semnalate de tine nu sunt singulare in nici un caz. te-ai agitat degeaba. ah si cel mai important…..NU AI CASTIGAT…:P

  2. @marius| Am învins noi, românii. Asta suntem, asta merităm. Şi cel mai important: mă doare sufletul prea tare ca să nu mă complic deloc. Însă parcă m-am resemnat… Nu ştiu…

    • @Marius| Cei care s-au dus la vot, au învins. Despre cei care nu au mers la vot, nu poţi spune că au pirdut. Cei care nu au votat cu Băse, au pierdut din nou. La fel şi cei care nu aveau de unde să aleagă.

  3. Si pe mine ma doare sufletul asa ca m-am dus sa votez. Nu pe Geoana. 🙂
    Desi e prezentabil si are unele calitati – nu am putut sa nu observ totusi ca e omul care zambeste si zice una dar face alta :
    – vrem liniste in tara totusi a creat haos politic la demiterea inutila cu 2 luni inainte de alegeri a guvernului boc
    – vrem ca Basescu sa isi accepte infrangerea cu demnitate si sa nu creeze ‘destabilizare’ (insa aseara basescu a facut apel la calm iar azi psd a zis ca vor sa nu recunoasca alegerile – singura metoda de unde va rezulta din nou haos)
    – basescu este dictator (what?? ce fel de dictator este acela care este injurat de majoritatea televiziunilor; ce fel de dictatura e aceea in care adversarul are mai multe afise decat tine?)
    – da vina pe basescu pt criza mondiala 🙂 samd
    Basescu nu e perfect – nici pe departe, insa ma simt mai in siguranta cu el acolo decat cu Geoana care nu mi-a aratat deloc stapanire de sine
    – da vina pe guvernul boc pt situatia din tara cand si psd a fost la guvernare alaturi de ei
    Imi pare rau, dar eu am vazut numai fum in ochi. Sau cum a zis un ganditor (acum decedat) despre Geoana:
    “m-am uitat in ochii lui si nu am vazut pe nimeni”

    • @Ceilalti| L-am votat pe Băsescu la alegerile trecute, când a candidat prima dată pentru că a spus atunci o replică memorabilă: “Suntem doi foşti comunişti, asta e adevărul!” (mă rog, ceva de genul). Am votat contra demiterii lui pentru că mi-am susţinut preşedintele. Am votat contra acum pentru că m-am săturat de show-uri de 2 lei. Şi am votat cu Geoană nu pentru că ar fi mai bun ci pentru a nu vota cu cineva care pe mine, personal, m-a dezamăgit. Iar acuma nu am votat cu un om politic ci cu o conjunctură de fapte. Am votat pentru un Antonescu care s-a umilit şi pentru primarul Sibiului care părea să dea o speranţă. Şi am votat pentru mine şi pentru datoria de cetăţean. De asta îs bucuroasă că am votat şi îs tristă, nu pentru că nu a ieşit pe cine am votat, ci pentru că îmi dau seama că speranţele mor de fiecare dată când sunt mărturisite… politic.

  4. pai daca te-a dezamagit basexcu trebuia sa nu mai mergi la vot. nu sa votezi cu altcineva in care nu credeai. iar faza cu johannis era clar ca era doar o alianta pnetru a prostii romanii si pentru a castiga voturi de partea psd-ului. nu ai vazut ce repede au acceptat conditiile pnl. adevarul e ca la cat era de disperat geoana ar fi acceptat orice propunere a lui antonescu doar pentru a castiga alegerile. dupa ar fi rezolvat el situatia. adevarul este ca nici unul dintre cei doi candidati nu a transmis speranta in mesajul lor. in majoritate votul de duminica a fost anti. anti unul sau altul. nu pro un program politic sau altul. tocmai de aia s-au certat tot timpul, pentru a atrage atentia de la faptul ca nici unul nu aveau o solutie la problemele Romaniei. asa ca sa nu ii plangem nici pe unul nici pe altul. oricine ar fi iesit tot in haos eram. totul era doar o iluzie pentru a castiga voturi. si pentru a demonstra ca am dreptate o sa vedeti cat de curva a fost pnl-ul in aceasta campanie. o sa se alieze cu pdl-ul numai pentru a fi la guvernare. de fapt asta a fost principala lor tinta. sa ajunga la guvernare. greseala lor e ca au crezut ca va fi alaturi de geoana. insa acum o sa vedeti ca vor merge alaturi de basescu numai pentru a prinde o bucata de ciolan. intr-un cuvant cam asta e principalul obiectiv al celor 3 partide. sa ajunga la ciolan. chestia e ca pdl a ajuns primul. problema e acum cu cine il vor imparti. asa ca sa nu ne mai imbatam cu iluzii desarte sau cu teorii idealiste despre democratie sau dreptate.

  5. Eu de exemplu am fost membru de comisie de vot in Viena. Si nu pot sa zic ce atmosfera a facut membrul de comisie din partea PNL. In afara de faptul ca in primul tur tot spunea ca din cauza lui Basescu e coada asa mare ca a facut el si referendum, la aflarea sondajelor de la ora 21 (ora 20 la Viena, adica se mai vota) a inceput literalmente sa danseze in sectie si sa spuna ca a castigat Geoana.

    PS: Nu am avut pixuri cu PDL 😉

  6. Basescu si Geoana zboara cu elicopterul. Basescu arunca o bancnota de 100 de lei si zice: ” Vreau sa fac un roman fericit!”. Geoana arunca doua bancnote si zice: “Vreau sa fac doi romani fericiti!” Pilotul ii intreaba: “De ce nu va aruncati amandoi, sa-i faceti fericiti pe toti romanii ?!?”

Leave a Reply

