Cele mai tari “Guriţe Dulci”

Se numesc „Guriţe Dulci” şi reprezintă una dintre primele mele experienţe culinare. O adunătură de miere, făină, lapte şi alte ingrediente menite să dea nişte fursecuri (probabil) dulci. De aici şi denumirea. Mie mi-a ieşit ceva tare, dulce, foarte tare şi atât. Surorile mele au mâncat un timp din minunăţia pe care o făcusem eu dar apoi s-au oprit şi mi-au spus: „Auzi… da nu ţi se par că îs prea dulci (TARI de dulci)?”

De atunci, în fiecare an în preajma Sărbătorilor de Iarnă, Sarmiza sau Olivia mă întreabă: „Vii acasă să ne faci nişte guriţe dulci?” Nici măcar să mă supăr nu mai puteam, pentru că aşa zisele „Guriţe Dulci” reprezentau norma pentru eşec, dar şi amintirea primelor reţete eşuate.

De atunci, în fiecare an le spuneam fetelor: „Anul asta, va faceţi voi, eu stau în Iaşi”. Acum câteva minute, am primit iar acelaşi mesaj pe care îl primesc odată pe an: „Miha, dacă vii acasă ne faci guriţe dulci?”

Şi m-am hotărât: anul asta, încerc din nou reţeta!

Leave a Reply

