Handicapaţii înmormântează visurile la poartă

Trăim în ţara tuturor şefilor, tuturor portarilor, tuturor bordurilor, tuturor handicapaţilor care încearcă să le facă viaţa frumoasă persoanelor cu handicap. Episodul de azi o să poartă sugestiv titlul: Portarul sau groparul.

O iau pe Alina cu maşina şi mergem amândouă după sora mea la autogară. E aceaşi soră care e pe punctul de a fi dată afară de la internatul de unde stă pentru că liceul nu e obligatoriu iar statul nu îşi mai permite să cheltuie 20 milioane pe lună pentru ea. E aceaşi soră sau care nu poate urca bordurile de pe stradă sau merge singură când e gheaţă sau…

Încercăm să intrăm cu maşina în curtea autogării pentru că Oliviei îi e greu să meargă pe gheaţă. Când ajungem aproape de locul pentru parcare, apare un nene care ne face semn să ieşim afară că nu putem intra cu maşina în curte. Alina îi explică motivul pentru care am intrat: aşteptăm o persoană care are probleme de mişcare şi care are nevoie de maşina cât mai aproape de autocar. Surprinzător, nenea ne spune: Vai, da de ce nu aţi spus aşa! Mă duc să vă fac loc în parcare.

Încercăm să intram cu maşina în curtea Grupului Şcolar Ioan Holban acolo unde sora mea învaţă. După ce claxonează Alina apare un nene portar mirosind a băutură şi ne spune că după ora 19 nu mai are voie nicio maşină în curte. Încercăm să îi explicăm: Sora mea are probleme şi nu poate merge pe gheaţa din curte, vă rog frumos, înţelegeţi. Portarul îmi spune sec: Eu am ordine domnişoară. Nu mă interesează de sora dumneavoastră. Vorbiţi cu directorul.

Degeaba am insistat, degeaba l-am rugat. Nenea portar ştia una şi bună: Ordinele sunt ordine şi el le respectă. Olivia a coborât din maşină şi a urcat cu greu bordura din faţa centrului de plasament cu ochii în lacrimi: vineri când va veni Alina să o ia, tot după ora 19, spectacolul de înmormântare a viselor şi a visurilor se va repeta iar. Pentru că astea sunt ordinele.

4 thoughts on “Handicapaţii înmormântează visurile la poartă

  1. Da-i unui prost ocazia de a pazi o poarta. Devine DUMNEZEU! “Pe aici nu se trece! Eu sunt paznic! Sunt om realizat! Sunt important! Sunt cineva! Daca nu vreau eu nu intri.” Daca eram eu acolo nu stiu daca ma puteam stapani sa nu ii umflu fata si sa ii indes sticla de bautura pe gat.

  2. Pentru asta, exista doua variante de rezolvare:
    1. Incercati cu mai mult tupeu (eventual un pic de scandal). Daca el zice ca are ordine, cere-i numarul directorului. Daca apare si beat, cu atat mai mult poti sa-l ameninti ca are conduita nepotrivita la locul de munca; nu se vine beat la servici, pentru nici un motiv.
    2. Ii mai puteti suplimenta ratia de alcool. Sigur o sa fie deacord sa va lase sa va apropiati mai tare cu masina, numai ca nu stiu daca se merita pentru voi. (Ma ofer cu o sticla de lichior de pe vremea lu’ Pazvante :)) )

  3. ideea Dianei de la punctul 1 trebuie fructificata…
    betie in timpul serviciului..plus ca daca nu vroia sa va dea nr de telefon al directorului sau “sefului” sau puteti foarte frumos sa “amenintati” ca sunati la politie sau la politia comunitara, bieneteles amenintandu-l cu “bautura in timpul serviciului, conduita nepotrivita in timpul serviciului, etilotesc…multe..

    dar in acel moment nu se gandea nimeni la asa ceva…altele erau gandurile voastre…si va inteleg…cateodata supararea “ne sterge” ratiunea, logicul…traim in Romania…tara noastra draga
    salutari Oliviei

Leave a Reply

