Istoria frumuseţii (rezumat propriu)

Într-adevăr, dacă fiecare planetă ar emite un sunet al gamei muzicale, toate planetele ar produce laolaltă o disonanţă dintre cele mai nefericite.
Umberto Eco, Istoria Frumuseţii

Dintre cele mai calde anotimpuri, prefer iarna pentru soarele cu dinţi ce îngheaţă şi mai mult lumea plină de amintirile toamnei şi de dorul primăverii.

Dintre cele mai scumpe cărţi, prefer manualul de matematică pentru a-mi aminti mereu că ori cât am încerca să filozofăm, 1 şi cu 1 fac 2.

Dintre cele mai frumoasă cuvinte, prefer tăcerea inteligentă. E lucrul care îmi lipseşte mie şi pe care l-am apreciat mereu la alţii.

Dintre cele mai prostuţe animale, prefer oamenii. Se fac mereu de râs pentru propriul interes, se prefac fericiţi şi bogaţi când abia le mai ajunge bucata de pâine şi comentează mereu şi mereu aşteptând ca un alt animal (mai cu autoritate) să le rezolve problema.

Dintre cele mai interesante senzaţii, prefer frigul pentru că se poate transforma în funcţie de acţiunile tale şi ale celor din jur, fie în căldură, fie în teamă, fie în iarnă, fie în îngheţ, fie în spaimă sau ciudă.

Dintre cele mai necitite cărţi, prefer Istoria Frumuseţii de Umberto Eco pentru că încă nu am reuşit să o cumpăr dar mi-am imaginat-o (în cuvinte proprii) mai sus.

Pentru că:

În fond, ceea ce este considerat hâd, fiind însă doar o parte a întregului, dacă e privit în ansamblu, nu numai că devine frumos, întrucât aparţine unei ordini, dar este chiar cauza frumuseţii generale.

Johannes Scottus Eriugena, De divisione Naturae, V

2 thoughts on “Istoria frumuseţii (rezumat propriu)

Leave a Reply

