Ţigara, Cheia franceză şi Toiagul.

Mixtura de cultură a Andreei mă invită la o leapşă destul de negativistă: trei lucruri care nu mi-ar plăcea să fiu.

1. Ţigara poate mă ucide.

Niciodată nu aş vrea să fiu drog chipeş în mâna persoanei iubite. Totuşi, domnişoara asta mi-a fost mereu aproape până de curând când a decis să mă părăseacă cu eforturi suplimentare şi cu cârcoteli de fată mare. Nu, trecuse deja perioada acomodărilor extraordinar de nervoase şi a şoaptelor fierbinţi. Totuşi, niciodată nu aş vrea să fiu ţigară pentru că drogurile au efect numai dacă sunt dulci, aşa, ca ciocolata. Ţigara e amară şi neagră, suavă şi urât mirositoare. Rivala mea pe viaţă… am învins!

2. Cheie franceză îmi bagă viteză

Buteliile mamei erau mereu schimbate de un vecin care avea o cheie franceză. Cheia asta era cea mai chinuită şi unsă cu săpun dintre toate uneltele omului. Nu mi-ar plăcea să fiu în locul ei pentru că aş avea prea multe întrebuinţări, aş fi folosită la lucruri de făcut şi desfăcut, m-ar murdări săpunul dar şi uleiul de motor, iar în final… aş fi înlocuită cu o cheie tubulară, mai modernă şi mai interesantă pentru cei care au mijloace mai avansate de căldură cum ar fi vaporii din gura celor care au grija altora sau sudoarea de pe fruntea băgătorilor în seamă.

3. Toiagul pentru a aduce briceagul

Locul trei în preferinţele mele este ocupat de toiagul de mânat oile pentru a ajunge la briceagul care le taie. Uşor, ca primăvara. Nu mi-ar plăcea toiagul pentru că ar trebui să îmbin tăcerea meilor cu turbarea oilor spre spiritul turmei. Ca apoi, briceagul să reteze şi ultimele speranţe că  mielul poate deveni măcar oaie că,  devenirea până la statutul de lup i-a fost compromisă demult. Totuşi, recunosc că nici briceag nu mi-ar plăcea să fiu. Nu pentru că nu aş tăia suficient, ci pentru că m-aş putea pierde prin buzunarul unui copil care nu cunoaşte nici spiritul turmei, nici pericolul lupului.

Şi pentru că ţin la ei destul de mult pentru a-i încărca cu un post… trimit leapşa mai departe la ValiPaul şi Haza.

7 thoughts on “Ţigara, Cheia franceză şi Toiagul.

  1. Iti zic din mare experienta: cheia franceza e muuult mai utila si mai flexibila decat cheia tubulara. O fi aia mai moderna, da Dorele, unde pui cheia franceza, treaba ii pe jumatate rezolvata singura

Leave a Reply

