3 trepte. X borduri. 2 vieţi. 1 speranţă

“Everdene, da ce faci? Nu mai scrii?”

Aşa mi-a spus colega de birou de câteva ori în ultimele 2 săptămâni. Iar faptul că soţul ei mă alintă aşa în fiecare zi nu mă face decât să îmi fie dor de scris şi de citit şi de toate ce erau odată parte din mine.

Azi o sa povestim puţin că tot e trecut de 12 noaptea. O să povestim despre trecerea timpului şi despre cum schimbă scările viaţa unui om. Vă voi spune despre fetele care se simt fără şansă în urmarea unei facultăţi în speranţa că idei vor veni pentru a schimba lumea noastră nebună nebună…

Duminică am mers cu Bianca, Diana şi Olivia în vizită la viitoarele facultăţi. Am dorit de la început să vizităm FEAA şi Facultatea de Psihologie. Încrezătoare, am parcurs liniştite drumul prin parcul din faţa FEEA dorind să intram şi să vedem cum e aerul de facultate. Bianca, cea care doreşte să meargă la această facultate, se deplasează cu ajutorul unui scaun cu rotile. În momentul în care am ajuns în faţa corpului B… ne-am dat seama că nu există rampă… şi nicio şansă de a urca scările cu un cărucior cu rotile. Bianca s-a consolat cu promisiunea unei alte fete care se deplasează cu ajutorului unui cadru: I-a spus că în spatele corpului B e o intrare care are rampă. Sper să o găsească în curând pentru a putea “pătrunde” în universitate.

Mai departe, am intrat în corpul A. Am intrat în clădire conducând căruciorul Biancăi. Am plimbat-o puţin pe holuri şi ne-am oprit în faţa scărilor de care trebuia să treci pentru a ajunge la lift sau la sălile de curs. Nicio şansă de a merge mai departe.

Am ieşit dezamăgite din clădire (deşi eu dupa 3 ani de lift ştiam cum stă situaţia) şi ne-am îndreptat spre corpul D, Psihologie şi Educaţie Fizică. Aici, a trebuit să o ridic pe Olivia pentru a urca cele 3 trepte de la intrare. Vestea bună e că următoarele scări a putut să le urce singură pentru că aveau balustradă sau perete pe partea dreaptă. Însă, pentru a ajunge la ele, va trebui mereu să reuşească să treacă peste cele 3 trepte… Aici mai avem o speranţă: am vorbit cu administratorul şef al facultăţii care a promis că va rezolva problema cu o rampă la intrare. Să sperăm că se va ţine de cuvânt.

Următorul hop: Cantina! “Miha, uite.. are rampă, rampă mică. Ce tare!” Aşa s-au exprimat fetele când au văzut rampa de la cantină. Am luat-o pe Bianca şi am împins la carucior încercând să urc rampa… Ghinion!!!!! Am alunecat pe gresia cu care era îmbrăcată rampa şi mai mai să alunec la vale. Gresia folosită alunecă aşa de rău încât e greu de închiput cum va reuşi să treacă de acest hop un student cu probleme de locomoţie.

Next Stop: Cămine. Şi aici există probleme cu rampele până a ajunge la uşa căminelor. Când intri în fiecare cămin există rampe de acces destul de bine proporţionate.

Nu mai spune nimic de borduri. Vă spun doar că luni, vom avea de facut din nou acelaşi drum pentru formalităţile de înscriere la facultate. Pentru că Olivia vrea să fie pshiholog iar Bianca economist. Să sperăm că paşii nu le vor fi împiedicaţi de 3 trepte nenorocite.

Vom reveni.

Advertisements

4 thoughts on “3 trepte. X borduri. 2 vieţi. 1 speranţă

  1. Daca as fi pentru o zi presedinte, m-as duce pana la granita (in Maybach-ul lu Jiji) cu o placuta pe care as scrie: FOR SALE

  2. Art. 17. – In vederea asigurarii accesului persoanelor cu handicap in unitatile si institutiile de invatamant, autoritatile publice au obligatia sa ia urmatoarele masuri specifice:
    a) sa promoveze si sa garanteze accesul la educatie si formare profesionala al persoanelor cu handicap;
    b) sa asigure scolarizarea la domiciliu a persoanelor cu handicap nedeplasabile pe durata perioadei de scolarizare obligatorie, precum si pregatirea scolara, indiferent de locul in care persoana cu handicap se afla, inclusiv prin cadrele didactice de sprijin/itinerante;
    c) sa asigure accesul la formele de educatie permanenta, adaptandu-le nevoilor educationale ale persoanelor cu handicap;
    d) sa sprijine cooperarea dintre unitatile de invatamant special sau de masa cu familia si comunitatea, in vederea asigurarii unei oferte educationale care raspunde nevoilor individuale ale persoanelor cu handicap;
    e) sa sprijine pregatirea cadrelor didactice in vederea adaptarii practicilor educationale pentru elevii cu handicap din grupe sau clase de invatamant obisnuit;
    f) sa asigure posibilitatea practicarii unui sport de catre orice persoana cu handicap, precum si pregatirea cadrelor didactice in vederea insusirii de catre acestea a unor notiuni medicale si tehnice specifice;
    g) sa asigure servicii educationale de sprijin pentru persoanele cu handicap si familiile acestora, prin specialisti in domeniul psihopedagogiei speciale;
    h) sa asigure accesul in unitatile si institutiile de invatamant

    http://www.fcc.ro/legislatie_448_2006.htm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s