Puţină istorie, geografie şi curiozitate: Oameni înalţi, agricultură performantă, biciclete sau multă apă

Ieri a fost singura zi în care nu am scris despre Olanda. Nu am zis prima zi pentru că nu vreau să se mai repete:) Dar, nu am avut net o perioadă iar atunci când mi-a revenit netul am avut treabă până pe la 1 noaptea şi nu am mai revenit la calculator.

Însă, considerând că am scris ieri un post mai mare în care am pus suflet, sper să îmi fie iertată scăparea. Oricum, sper să pot scrie azi încă un post ca să mă revanşez.

Dacă tot am vorbit de scris şi uitat, vă propun să citiţi câteva lucruri pe care probabil nu le ştiaţi despre Olanda:

1. Ştiaţi că un sfert din Olanda este sub nivelul mări? (Olandezii au găsit şi o soluţie pentru evitarea unor inundaţii, dar despre această celebră metodă… în alt post)

2. Ştiaţi că în Olanda mai există peste 1000 de mori de vânt vechi care încă mai sunt în stare de funţionare? (Acum 2 ani am avut o tentativă să vizităm câteva din ele, o să povestesc mai încolo cum s-a sfârşit aventura)

3. Olanda este al treilea exportator de produse agricole din lumea, fiind întrecută doar de America şi Franţa, deşi doar 3% dintre populaţia Olandei lucrează în Agricultură (asta însemnând aproape o jumătate de milion de oameni) iar teritoriul total al ţării este de aprozimaziv 3.5 mil. ha.

4. Ştiaţi că olandezii sunt cei mai înalţi oameni din Europa?

5. My favorite (până acum): Fiecare olandez are o bicicletă şi în Olanda sunt de 2 ori mai multe biciclete decât maşini. Voi scrie şi descrie mai mult aici cândva.

Cu aceste cuvinte, mă întorc în România şi mă duc la piaţă. Mai puţine produse exportate, suprafaţă mai mare şi mai multe chimicale. Să trăim bine!

2 thoughts on “Puţină istorie, geografie şi curiozitate: Oameni înalţi, agricultură performantă, biciclete sau multă apă

  1. Da.. de aia se numesc Tarile de Jos (Olanda, Belgia si Luxemburg), din cauza altitudinii. Sunt sigura ca au si pe unde sa mearga cu bicicleta aia, nu o tin in boxa la soacra- cum face al meu sot:D

Leave a Reply

