Trăieşti mai mult, mai liber, mai democratic

Pentru că mă grăbesc puţin la cercetat cursuri de vânzări, o să scriu în seara aceasta despre populaţia Olandei.

În primul rând, vreau să vă spun că olandezii au o populaţie cu o speranţă de viaţă de 80.4 ani faţă de noi care avem în jur de 72.5. Totodată, olandezii pun mare bază pe învăţarea unei limbi străine (uneori chiar în afară de engleză) şi astfel, peste 70% dintre populaţie ştie o limbă străină. Preferate rămân totuşi engleza, germana şi franceza.

Într-un top efectuat de The Economist, Olanda apare ca a 10-a ţară referitor la indexul de democraţie (există şi aşa ceva, noi suntem pe locul 56) iar Olanda este monarhie constituţională din 1815. Olanda este recunoscută pentru toleranţă socială şi religioasă, de exemplu, în secolul 18 Biserica Reformată era recunoscută ca oficială, însă catolicismul şi iudaismul erau tolerate. Femeile se pot înrola în aproape orice corp al armatei având restricţii doar la submarinele militare şi la Corpul Regal de Marină.

Olanda şi-a dublat populaţia între 1900 şi 1950 (aproape 11 milioane) ca mai apoi să crească din nou şi să ajungă în prezent la aproximativ 16 milioane de locuitori. Densitatea populaţiei este printre primele 25 de valori din lume iar rata migraţiei are o valoare de 2.5 la 1000 de locuitori. Cu alte cuvinte, mai e loc de primit.

Am citit, recunosc, că olandezii sunt reci şi te tratează ciudat când eşti străin. Am văzut şi simţit contrariul… dar eram doar turist deci nu prea pot comenta aici. Însă, probabil o să am curajul să încerc. Ciudat este că am mers până acum în Olanda fără a mă documenta despre ţara aceasta. Acum, mă documentez şi mai am încă 9 zile pentru a scrie lucruri interesante. Chiar mă bucur de pariu… deşi nu e nicio miză în joc.

 

2 thoughts on “Trăieşti mai mult, mai liber, mai democratic

Leave a Reply

