Despre sisteme. Cu multă inteligenţă şi bun simţ

Azi am terminat cu ultimul examen din această stresiune. Şi am vrut să mă interesez despre sistemul de învăţământ olandez, aşa pentru o comparaţie de dragul comparaţiei. De sistemul nostru m-am plâns de multe ori şi aici şi pe unde am mai apucat. De aceea, cu toată varza din semestrul acesta de la FEAA, prefer să nu mai comentez.

Cum spuneam, am vrut să mă informez despre sistemul de învăţământ universitar din Olanda. Ştiam câteva lucruri de la prieteni dar mi-a fost placută surprinderea ca la search-ul meu pe Google să primesc ca rezultat principal un interviu al unui cunoscut mie şi foarte apreciat coleg al unor oameni dragi. Călin vorbeşte despre sistemul de învăţământ olandez şi despre cel românesc în cuvinte simple si sincere. Articolul poate fi consultat aici.

Trebuie să recunosc faptul că mi-a plăcut un răspuns al lui Călin care m-a făcut să îmi amintesc că am studiat la unul dintre cele mai tari departamente în cadrul facultăţii:

Întrebare: A fost sistemul de învăţământ din Romania o piedică în evoluţia ta?

Răspuns: Răspunsul simplu este nu. Întotdeauna am crezut că cu suficienta implicare personală şi cu puţin ajutor poţi ajunge acolo unde vrei de oriunde.

Dar… îmi mai amintesc şi cum arată campusul din Utrecht atunci când ne apropiam cu Călin de locul unde şi acum îşi trăieşte viitorul. Şi evoluţia asta parcă e cu semnul întrebării în momentul de faţă pentru mine.

Leave a Reply

