Cuba – cum să-ți iei biletele și viza

Cuba e o idee de destinație care ne cam interesează de ceva timp, în special pe Florin. Între timp, am devenit eu mai interesată ca el și m-am gândit că este un lucru bun de făcut până la vârsta de 30 de ani și până când nu intră americanii în priză pe acolo.

Așa că ne-am pus pe treabă și, așa cum ne e obiceiul de ceva timp, am făcut booking pentru o destinație în prima săptămână din an. Iar anul acesta, destinația aleasă e Havana. Iar ca să fie și mai fain, am convins și pe Anna și Edi să vină cu noi (fie vorba între noi, e cam al N-lea concediu pe care ni-l petrecem împreună).

Biletele le-am achiziționat prin Aeroflot și am ales ruta București-Moscova-Havana cu inspirație de la Desiree (pe care o găsiți în toată splendoarea aici). Pe lângă faptul că au fost considerabil mai ieftine decat prin Paris (cam cu vreo 30%), faptul că aveam cam o oră pentru transfer in Paris, ne-a făcut să ne lungim prin Moscova.

Ghinionul nostru a fost ca Aeroflot-ul să își schimbe zborurile spre București la întoarcere, așa ca am fost nevoiți să căutăm soluții pentru re-schedule de vreo 2 ori. Btw, oamenii au fost super profesioniști și au răspuns și rezolvat problemele. În final, am ajuns la vreo 10 zile și puțin petrecute în Cuba în afară de drum, ca deh, atât permite serviciul la unii:P.

Faza nasoală ușor e că, la întoarcere stăm 24 de ore și 45 de minute în Moscova și, prin urmare, avem nevoie de viză de Rusia. M-am documentat pe Internet și am și sunat la ei la ambasadă și cam așa se desfășoară procesul de primire  a vizei de tranzit pentru Rusia:

  1. Își iei viza de Cuba – mandatory pentru obținerea vizei de tranzit pentru Rusia (Care e super ușor de primit, îți faci asigurare, te duci la ambasada cu biletele printate, plătești taxa de 22 de euro, nu-ți trebuie programare și primești un cartonaș care e practic viza ta de intrare in Cuba. Dacă nu vrei să mergi tu personal la ambasadă, poate merge cineva în locul tău – la noi a mers Edi. Asta inseamnă încă 25 de euro de persoană. Pentru noi care suntem din Iași, a fost cea mai bună opțiune).
  2. Nu îți faci asigurare de acasă pentru Rusia, chiar dacă asta scrie pe site. Asigurarea se face la o companie rusească, în aceași curte cu ambasada. Și costa 5.5 lei pe zi/persoană.
  3. Mergi la ambasadă sau la centrul de vize, pregătit cu actele specificate pe site  + fotografie + completat chestionar pentru viză (detalii aici).
  4. Dacă merge cineva în locul tău, îi faci o procură pentru a te reprezenta în probleme legate de viză.
  5. Plătești cam mult și nu înțelegi de unde:) Asta pentru că sunt niște taxe care îs ciudățele la care se adaugă ceva TVA (eu nu am înțeles neapărat cum e treaba cu ce scrie pe site și ce plătești). Ca idee, pe noi ne-a costat cam 350lei/persoană + 50 de lei pentru primirea pașaportului prin curier.

Pentru cazare la dus în Rusia am optat pentru plata pe oră la un hotel in Aeroport (pentru că la dus stăm cam 11 ore și nu avem voie să ieșim din terminal – avem viza de tranzit doar pentru întors, că altfel intram in alt timp de viză și se mai complicau lucrurile.) Site-ul hotelulul e aici și nu trebuie plătit nimic înainte, o să revin să povestesc experiența de după. Prețul unei camere pe noapte e undeva la 60 de euro.

Pentru intors, am optat pentru un hotel la câțiva metri de aeroport și am făcut rezervarea pe Booking.com. La întoarcere sperăm să petrecem o zi în Moscova dacă oboseala de pe drum ne va da voie.

Cam atât deocamdată. Mi-aș dori să continui să scriu despre alte aspecte legate de Cuba și sper să fac asta pe parcurs. Mi-am promis mie asta, pentru că e o experiență pe care o aștept de ceva vreme și pentru care îmbin planificarea cu neprevăzutul. Asta pentru că, deocamdată, mi-am luat cazare 3 zile in Havana, nu știu ce voi face după, mă bazez mult pe deciziile de moment, dar as vrea să ajung in Baracoa.

Ce fac totuși:

  • Mă gândesc că va trebui să storc din mine toată spaniola pe care o știu.
  • Mă gândesc ce voi face la Moscova.
  • Mă gândesc dacă ar trebui să cumpăr tricouri noi pentru făcut cadou sau să iau lucruri care înseamnă ceva pentru mine și să le fac cadou în Cuba (cred ca tind mai mult spre varianta asta).
  • Mă gândesc ce voi citi pe drum și ce voi citi la plajă (ca nah, m-am gândit că totuși ar fi bine să fie câteva zile la plajă).
  • Citesc Biogorafia lui Fidel Casto și mă bucur că citesc o carte bună, la timpul util (a se vedea timpul în care Obama care a îndrăznit să meargă înaintea mea în Cuba chiar când eu citesc despre cum a murit Kennedy).
  • Visez:)

 

 

4 thoughts on “Cuba – cum să-ți iei biletele și viza

  1. Buna,
    Aceeasi ruta o am si eu spre Cuba cu Aeroflot 15h escala la dus si 23h la intors. Am cateva intrebari daca imi poti raspunde, te rog:
    1. Crezi ca este ok sa ies in Moscova la intoarcere in escala de 23h? Merita?
    2. La ce hotel ai fost cazata la intoartecere? (cel de langa aeroport) Si cum a fost? Il recomanzi?
    3. Cum ajungi in centru in Moscova de la hotelul la care ai stat?
    4. Ce ai reusit sa vezi in Moscova in cateva ore?

    • Buna,

      In urmatoarele posts vorbesc si despre cum a fost la Moscova cand am iesit din aeroport ( cel putin asa imi amintesc acum). Daca nu e suficient, da-mi un semn pe facebook si facem un chat sa iti mai explic ce si cum.

      • Se pare ca nu am scris despre partea asta. Revin cu un comentariu mai detaliat despre cum a fost si cuprind raspunsuri la intrebarile tale. Daca nu e suficient, facel un chat pe facebook.

  2. So, sa revenim. Noi am avut 24.45 ore la intors, de asta ne-a trebuit viza. Voi daca nu aveti viza, nu aveti cum iesi din aeroport (ca nu aveti cum sa va intoarceti). Deci atentie la treaba asta in primult rand.

    Apoi, daca faceti rost de viza (detalii in postul de mai sus), atunci puteti pe perioada pe care aveti viza sa iesiti din aeroport. Noi ne-am cazat la Radisson (care e la mers pe jos din aeroport) si a fost ok, am facut rezervarile tot pe Booking. A fost in jur de 300 de lei pe noapte, mic dejul super mega bun si variat si camere si paturi de calitate.

    Noi am ajuns dimineata la 9 in Moscova. Eram rupti de oboseala de pe drum, ne-am cazat la hotel, facut dus etc, odihnit putin apoi am luat un tren din aeroport catre o statie de metro. E un tren special, circula din jumatate in jumatate de ora. Din statia aceea, am mers o statie pana in centru unde am vizitat Piata Rosie si ce mai era pe acolo. A fost mai dificil cu rusa ca noi aveam statiile in engleza pe o harta, iar interiorul statiei treburile erau in chirilica… However, am gasit pe cineva care vorbea engleza si ne-a ajutat (cred ca sunt multi care vorbesc engleza si erau si destul de doritori).

    Am prins in centru o pregatire pentru niste manifestatii (cam gen vizite de stat la noi) si o parada de motociclisti, vreme f buna, se putea sta la terase. Overall, cred ca s-a meritat desi eram rupti de oboseala. Mi-as dori sa mai merg si sa incerc sa vizitez mai mult.

Leave a Reply

